کشت و صنعت تابش
خانه / گرانول سیر / بازار خرید و فروش گرانول سیر

بازار خرید و فروش گرانول سیر

امروزه با وجود علم پزشکی و داروهای شیمیایی که خیلی پیشرفته اند و جواب دهی سریع دارند، باز هم طب سنتی پابرجاست و روز به روز در همه ی زمینه ها پیشرفته تر و گسترده تر می شود. داروهای گیاهی و سنتی هم که اثرات موثری از آن ها دیده شده هر روز بیشتر از روز قبل مورد توجه عموم قرار می گیرد، سیر هم یکی از گیاهانی است که فواید بسیاری دارد، سیر خرد شده که به آن گرانول سیر هم گفته می شود این خواص را دارا بوده و به صورت ادویه در انواع غذاها استفاده می شود که از این رو بازار فروش گرانول سیر رونق گرفته است. 

بازار خرید و فروش گرانول سیر

استفاده ازگرانول سیر به عنوان ادویه در غذا

استفاده ازگرانول سیر به عنوان ادویه در غذاسیر ترشی بسیار محبوب است که بهترین نوع آن در شمال کشور تهیه می شود، روغن سیر هم از آلیسین موجود در آن به دست می آید؛ سیر در غذاهای ایرانی به روش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که در زیر به چند مورد از آن ها اشاره شده است:

  1. سیر تازه
  2. سیر خشک شده
  3. سیر پودر شده
  4. سیر داغ
  5. سیر ترشی
  6. روغن سیر
  7. سیر پرک

سیر پودر شده بیشتر در خورشت ها بیشترین استفاده را دارد که بو و طعم آن خیلی معلوم نمی باشد.

از گرانول سیر نیز برای غذا های سرخ کردنی، سس، سوپ و مخلوط ادویه جات استفاده می شود. گرانول سیر ادویه ی مناسب برای غذا است، زیرا خواص سیر را دارا می باشد و بو و طعم نامطبوع آن را چندان معلوم نمی کند.

گرانول سیر که به عنوان ادویه و در غذاهای مختلف استفاده می شود، باید ویژگی هایی اعم از موارد زیر را دارا باشد:

  • جهت تهیه ی آن می بایست از سیر مرغوب و تازه استفاده شده باشد.
  • یک دست و سالم باشد.
  • تهیه ی آن در محیطی بهداشتی و تمیز صورت گرفته باشد.
  • عاری از آلودگی و میکروب باشد.
  • گرانول به دست آمده از سیر تازه و با کیفیت باید رنگ سفید و روشنی داشته باشد.

مصرف زیاد سیر برای مادران شیرده

سیر جزء موارد ممنوعه در دوران شیردهی برای مادران می باشد، به همین علت باید مصرف آن را به حداقل برسانند زیرا سیر موجب تغییر طعم و بوی شیر مادر شده و حتی کیفیت آن را نیز تحت تاثیر قرار می دهد؛ اگر توجه کنید، می بینید که بعد استفاده از سیر کودک از خوردن شیر مادر امتناع می کند.

تاثیر سیر بر شیر مادر تا دو ساعت پس از استفاده باقی می ماند، پس بهتر است در دوران شیردهی از استفاده ی زیاد سیر خودداری کنند، جالب است بدانید که در منطقه ای از ایتالیا که خوردن سیر در آنجا رایج است حتی در دوران بارداری نیز زنان را از خوردن سیر منع می کنند اما برعکس این مسئله در هند می باشد که اعتقاد دارند که اگر مادر در دوران بارداری از سیر استفاده کند کودک به این مزه عادت می کند.

این محصول به قدری ارزشمند و مقوی است که نمی توان از آن دست کشید؛ خوردن سیر برای مادران شیرده می تواند تاثیر عالی بر روی فرزند داشته باشد.

خواص سیر برای فشار خون: مصرف روزانه ی سیر و انواع مکمل های آن موجب پایین نگه داشتن فشار خون می شود؛ ترکیبات موجود در سیر کاهش قابل توجه فشار خون را به همراه دارد که مکمل های سیر علاوه بر داشتن خواص آن بوی بد آن را ندارند.

سیر برای سلامت استخوان ها؛ این گیاه سرشار از مواد مفید و مغذی برای استخوان ها همانند روی و منگنز است. آنزیم ها و آنتی اکسیدان های سرعت دهنده به ساخت ویتامین C و B6  استخوان و بافت های همبند، متابولیسم استخوان و جذب کلسیم از منگنز استفاده می کنند و در زنان کاهش استروژن موجب از بین رفتن استخوان ها می شود که سیر آن را کاهش می دهد، همچنین سیر می تواند سلامت اسکلت جوندگان را زمانی که در وضعیت افت هورمون های جنسی هستند را حفظ کند.

استفاده از سیر موجب کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی؛ سیر با کاهش کلسترول موجب کاهش بیماری های قلبی می شود.

آزمایش های انجام شده نشان داده است که سیر کلسترول را در افرادی که کلسترول زیادی داشتند کاهش داده است، این ویژگی سیر بخاطر کاهش فعالیت آنزیم های تولید کلسترول در کبد می باشد. مکمل های سیر مقاومت بدن را در حل کردن لخته های خونی که با بستن عروق خونی خطر بیماری های قلبی را بالا می برند، افزایش می دهد.

انواع بسته بندی متنوع گرانول سیر در بازار

انواع بسته بندی متنوع گرانول سیر در بازارگرانول سیرها همانند دیگر محصولات موجود در بازار در بسته بندی های متنوع ارائه می شود، این بسته بندی ها بیشتر به گونه ای است که بدون نیاز به قاشق و به آسانی می توان از آن ها استفاده کرد، انواع بسته بندی گرانول سیر بستگی به شرکت تولید کننده و همچنین وزن و اندازه ی آن ها دارد. حتی ممکن است محل تولید گرانول سیر موجود در بازار، خانه باشد که بسته بندی آن به ابتکار تولید کننده بستگی دارد.

انواع بسته گرانول سیر در وزن های متفاوت در فروشگاه ها موجود است که بسته بندی های متنوع گرانول سیر در بازار نظر هر فردی را به خود جذب می کند که با استفاده ی مداوم می توان شاهد تاثیرات بی نظیری از جمله موارد زیر باشیم:

  • سیر از زمان های دور به منظور تصفیه ی خون مورد توجه و استفاده بی رویه در بین افراد قرار گرفت.
  • به دلیل داشتن گوگرد سیستم ایمنی بدن را بالا برده و پتانسیل بالایی در مبارزه با تومور های سرطانی دارد. 
  • زمان دندان درد کافی است که در روز چند مرتبه سیر خام را روی دندان و لثه های خود بمالید و تاثیر آن را ببینید.
  • چند حبه سیر تفت داده شده در کره درمان سینوزیت است.
  • درمان استرس، خستگی و فراموشی نیز با این گیاه قابل درمان است.
  • سیر می تواند از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری کند.
  • یک حبه سیر خرد شده را به همراه یک لیوان آب میل کنید تا نفخ، یبوست و درد معده تان رفع شود.

این خواص تنها بخشی از این محصول می باشند که در درمان تب، سرفه، سر درد، شکم درد، احتقان سینوسی، نقرس، روماتیسم، هموروئید، آسم، برونشیت، تنگی نفس، فشار خون پایین، قند خون بالا و حتی جای گزیدگی مار را نیز می توان با سیر درمان کرد؛ که ممکن است بر روی برخی از بسته بندی های موجود در بازار به چند خواص دیگر آن اشاره شده باشد.

ارائه مدل های مختلف سیر گرانول سرخ شده

در ابتدا بهتر است بدانیم سیر گرانول سرخ شده سیری است که به ترتیب شکسته، پوست گرفته، شسته، خورد، خشک و سپس سرخ شده می باشد. تکه های سیر گرانول های سرخ شده طلایی و زرد رنگ هستند که طعم تندی ندارد و علاوه بر مغذی بودن ضد فشار خون می باشند؛ گرانول سیر عمیق سرخ شده به عنوان مکمل مورد استفاده قرار می گیرد.

گرانول های سیر در بسته بندی ها شیکی روانه ی بازار می شوند که فواید همه ی آن ها یکسان است و شامل:

  1. سیر توانایی خرد کردن سنگ کلیه، ضدعفونی کردن دستگاه های ادراری و عفونت ها واژینال و مثانه را دارد.
  2. وجود سلنیم و سولفور در سیر از به وجود آمدن تومور جلوگیری کرده و یا در صورت پدید آمدن اندازه ی آن را کاهش می دهد.
  3. مصرف روزانه نصف استکان از عصارهٔ سیر و لیموترش تاثیر بسیار زیادی در رفع گرفتگی رگ ها خواهد داشت.
  4. سیر منبع عالی ید می باشد، به همین دلیل استفاده از آن به افرادی که پرکاری تیروئید دارند، توصیه می شود.
  5. سیر موجب رقیق شدن خون شده و از لخته شدن آن جلوگیری می کند، در نتیجه خطر سکته کاهش می یابد.
  6. با مصرف سیر به صورت ناشتا مشکلات شکم همانند اسهال حل شده و همچنین از ترشح اسید معده جلوگیری می کند.
  7. سیر می تواند انگل، انواع میکروب و سموم را از بین ببرد.

آلیسین یا روغن سیر از مهم ترین خواص سیر

آلیسین یا روغن سیر از مهم ترین خواص سیرسیر بخاطر طعم و بوی خاصی که دارد توسط خیلی از افراد به گونه های مختلف استفاده می شود، که این بوی و طعم خاص سیر مربوط به وجود ترکیب فعالی به نام آلیسین یا روغن سیر می باشد. 

بهتر است بدانیم، آلیسین یا همان روغن سیر همان طور که علت بو و طعم نامطلوب آن است، خاصیت سیر هم بخاطر وجود ترکیب آلیسین می باشد.

ALLISIN یا روغن سیر با فرمول شیمیایی C6H10OS2 ترکیبی شیمیایی می باشد که جرم مولکولی آن ۱۴۵۱۵۶ گرم بر مول می باشد؛ آلیسین اولین بار در سال ۱۹۴۴ توسط چسترجی کاوالیتو و جان های بایلی از سیر استخراج شد. 

آلئین، اسید ها آلی، کربوهیدرات و ویتامین ها نیز از ترکیبات سیر هستند، ولی هیچکدام به اندازه ی آلیسین خاصیت ندارند؛ آلیسین ها یا همان روغن سیر همانطور که از نامش معلوم است، ترکیبی روغنی به رنگ زرد روشن می باشد که آلیسین خاصیت ضد میکروبی و خواص آنتی بیوتیکی دارد. 

این ترکیب خواص آنتی بیوتیکی خود را به وسیله ی مهار اختصاصی آنزیم استیل کولین A سنتتار، ایفا می کند. روغن سیر ماده ای است که از ریزش موی سر جلوگیری کرده و حتی موجب افزایش و تقویت آن می شود. بیشتر اوقا علت ریزش مو به دلیل وجود قارچ ها و باکتری های ناشناخته ی روی سر صورت می گیرد که آلیسین با خاصیت میکروب زدایی خود آن ها را از بین می برد.

خاصیت دارویی سیر به علت طبع گرم آن

همان طور که در ابتدا گفته شد سیر خاصیت دارویی بسیاری را دارا می باشد، این سبزی قلیایی که دارای آلیسین است که آلیسین هم خواص فوق العاده ای دارد که در بخش مربوط به آن ها اشاره شد؛ از فواید سیر به توضیحاتی مختصر می پردازیم:

درمان ریزش مو با سیر؛  سیر درمان موثری برای ریزش مو می باشد. سیر حاوی کراتین و سولفو می باشد که موجب رویش مو می شوند. سیر باعث تقویت و رشد مو می شود. ترکیب زل موی سیر با بتامتازون والرات با تحریک رشد مو طاسی سر را درمان میکند. خاصیت دارویی سیر در این باره بسیار مورد توجه می باشد. به همین خاطر در اکثر شامپوها از سیر استفاده می کنند. حتی برخی از بانوان برای تقویت ابروهای خود از سیر له یا رنده شده به صورت ماسک استفاده می کنند.

درمان جوش با سیر؛ جالب است بدانید، با اینکه سیر در لیست درمان های جوش صورت قرار ندارد ولی به علت وجود آلیسین یک درمان طبیعی برای جوش هاست. آلیسین قادر به از بین بردن باکتری ها و متوقف کردن رادیکال های مخرب می باشد. خاصیت دارویی سیر در این مورد باید با عسل و آب لیمو مخلوط شود تا تاثیر بهتری داشته باشد. سیر همچنین موجب خوش رنگ شدن پوست بدن و سرخ شدن گونه ها می شود. همچنین با قرار دادن سیر له شده روی زگیل می توانید آن را از بین ببرید. مالیدن سیر بر روی گل مژه و همچنین جوش پلک چشم باعث از بین رفتن آن ها می شود.

سیر و مبارزه با سرماخوردگی؛ در مواقع بیماری آلیسین موجود در سیر می تواند به ما کمک کند. هر حبه دارای مقدار کافی آلیسین می باشد، موقع سرما خوردگی باید چند حبه در روز سیر مصرف کنید تا تاثیر آن را ببینید. با مصرف روزانه ی سیر می توانید خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرماخوردگی را ۶۳ درصد کاهش می دهد.

سیر موجب بالا رفتن توان فیزیکی می شود؛ سیر توانایی ورزش کردن و فعالیت های سنگین را افزایش و خستگی حاصل از آن را کاهش می دهد، به طوری که در زمان های قدیم از آن برای افزایش توانایی و کاهش خستگی کارگران استفاده می شد. روغن سیر مناسب برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی می باشد تا در زمان ورزش و فعالیت انرژی آن ها افزایش یافته و خستگی آن ها کاهش یابد.

تفاوت های بین سیر و گرانول سیر

تفاوت های بین سیر و گرانول سیرچندان تفاوتی بین سیر و گرانول سیر ادویه غذا از لحاظ خاصیت وجود ندارد، تنها تفاوت سیر و گرانول سیر در مورد شکل، اندازه، بو و کاربرد آن هاست که سیر به صورت مستقیم و گرانول سیر به صورت چاشنی و ادویه مورد استفاده قرار می گیرد؛ حتی جالب است بدانید با این که گرانول سیر محصولی از سیر می باشد، گرانول سیر مزایای بیشتری نسبت به سیر دارد که به برخی از آن ها اشاره کرده ایم:

  1. ماندگاری بالا نسبت به سیر (گرانول سیر را می توان تا مدت ها بدون این که خاصیت آن از بین برود نگهداری کرد، در حالی که این امکان برای سیر تازه وجود ندارد)
  2. یک دست بودن محصول و فروش بهتر و ساده تر آن
  3. حفظ خاصیت تا مدت زمان بیشتر
  4. و …

لطفا طعم و بوی خاص سیر را در نظر نگیرید و روزانه یک حبه به صورت خام استفاده کنید. همچنین می توانید بوی بد آن را با جویدن کاهو و جعفری، خوردن عسل، سیب و شیر از بین ببرید.

نکته همه ی ما می دانیم که هر چیزی حد نصاب خود را دارد و زیاده روی در هر موردی مضرات خود را در پی خواهد داشت، استفاده از سیر هم باید به جا و به اندازه باشد تا مشکلی برای سلامتی افراد به وجود نیاید. درست است که سیر خواص دارویی فوق العاده ای دارد، ولی دلیل بر زیاده روی نمی شود. پس به یاد داشته باشیم که در استفاده از آن تعادل را حفظ کنیم تا از فواید آن بهره مند شویم، نه اینکه مضرات ناشی از زیاده روی در آن دامن گیرمان شود. اثرات مخرب زیاده روی در مصرف سیر شامل حساسیت و آلرژی، نفس بد، اختلالات گوارشی و سرگیجه می باشد.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
میثم تابش
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09186322268
mobile icon شماره موبایل: 09186322267
email icon پست الکترونیکی: Meysamtabesh70@gmail.com

مطلب پیشنهادی

مرکز خرید پودر سیر خانگی در بازار

در مرکز خرید پودر سیر خانگی در بازار انواع مختلفی از این محصول در بسته بندی ها و اوزان شکیل عرضه می شود که به دلیل اینکه عمده و بدون واسطه در اختیار مشتریان قرا

پاسخی بگذارید