قدرت تولید کننده ها برای ارائه انواع ادویه جات خورشت، بسیار بالا است و در این رابطه تمام محصولات، با استاندارد ویژه به دست افراد می رسند. اجناس تولید شده، دارای ویژگی های فیزیکی متفاوتی هستند و با بسته بندی های جدید، فروخته می شوند. فرصت تماس با تولید کننده های برتر، در تمام ساعات شبانه روزی است و در نتیجه خریداران، کالاها را با هزینه ارزان تحویل می گیرند.
چه نوع ادویه برای صادرات بهتر است
ایران در مقایسه با مناطق خارجی دیگر، یک کشور مستعد برای تولید ادویه است و به همین دلیل در بیشتر استان های داخلی، تجهیزاتی برای آماده سازی بسته ها به کار می روند. در واقع در هر منطقه، یک نوع ادویه خاص تولید می شود و از طرفی کارکنانی متخصص، برای بسته بندی این محصولات درجه یک تلاش می کنند.
در چندین سال اخیر فعالیت های صادراتی، تحولات مثبتی را در کشور ایجاد کرده اند، چرا که با فروش فراوان برخی از ادویه ها، بهره وری زیادی به دست آمده است. در واقع با نفوذ عرضه کنندگان در بازارهای جهانی، اقدامات صادراتی بهبود یافته و تناژ بالایی از ادویه خانگی درجه یک، به کشورهای مقصد وارد شده اند.
این مدل از چاشنی جات، به عنوان بهترین ادویه های صادراتی انتخاب می شوند. چرا که، از یک سو ارگانیک هستند و از طرفی هم با رایحه دل انگیز خود، غذاها را معطر می کنند. پس استفاده از ادویه های رنگارنگ طبیعی، برای انجام امور صادراتی بهترین گزینه است و کشورهای دریافت کننده هم با خرید این بارها، راضی می شوند.
همچنین این محصولات ارگانیک را، با پاکت های کاملا بهداشتی تولید می کنند تا این که، خاصیت های طبیعی آن ها به مرور زمان از بین نروند.
علل تاثیر گذار بر قیمت ادویه
- ارزیابی میزان کیفیت ادویه ها: بو و طعم این محصولات، از فاکتورهای مهمی هستند که کیفیت چاشنی جات را به مصرف کنندگان نشان می دهد. پس برای اطلاع از آخرین قیمت های انتخاب شده، باید دقیقا به ویژگی های ظاهری آن ها توجه کرد.
- بهداشتی بودن بسته بندی ها: معمولا بسته بندی های سالم، کیفیت ادویه ها را حفظ می کنند و مانع از تغییر رنگ آن ها می شوند. بنابراین، اگر بسته بندی ها استاندارد و قابل اطمینان باشند، قیمت های گران تری برای فروش انتخاب می شوند.
- قیمت های تولیدی: برای تولید این چاشنی جات، هزینه های جانبی متعددی مدنظر قرار می گیرند و تحت تاثیر این تعرفه ها، نرخ فروش ادویه ها هم تغییر پیدا می کند. به طور مثال مخارج صرف شده برای امور حمل و نقل، یکی از عوامل موثر در این رابطه می باشد.
- زمان تولید اجناس: یکی از اساسی ترین المان های مهم برای تعیین قیمت ادویه، توجه به سال تولید آن است. این شاخصه مهم، نشان می دهد که ادویه مورد نظر در چه زمانی تولید شده است و باید با چه قیمتی، در بازارهای تجاری وارد شود.
- میزان درخواست های بازاری: تعداد تقاضای خریداران در هر منطقه ای، قیمت اجناس فروشی را تحت تاثیر قرار می دهد. در اصل با رشد جمعیت درخواست کننده ها، هزینه ها تا حدی افزایش پیدا می کنند.
- نوسان بازارهای بین المللی و تغییرات ارزی: این پارامتر، نقش مهمی را بر روی قیمت ادویه ایرانی دارد و کوچکترین تصمیم، هزینه ها را عوض می کند.
توزیع بی واسطه ادویه جات خورشت به سراسر کشور
انواع ادویه جات خورشتی، با کیفیتی عالی و وزن هایی استاندارد تولید شده اند و به هر صورت، با تاریخ جدید به سراسر کشور توزیع می شوند. عرضه کنندگان برای افزایش رضایت مصرف کنندگان، بسته ها را بدون وجود واسطه برای خریداران عزیز پست می نمایند.
برای توزیع این کالاهای عمده، جایی برای وجود دلال ها باقی نمی ماند و تمام محموله ها مستقیما، بین افراد مبادله می شوند. هم چنین بارهای سفارشی، با قیمت عمده به مرزهای داخلی انتقال پیدا می کنند و در نتیجه خریداران، آن ها را با هزینه های ارزان در سبدهای خود به دست می آورند.