کشت و صنعت تابش
خانه / موسیر / قیمت موسیر خشک صادراتی

قیمت موسیر خشک صادراتی

موسیر خشک صادراتی، بیشتر در این مراکز عرضه شده و از قیمت مناسبی برخوردار است. موسیر از خانواده پیاز ها بوده و از آن در بیشتر صنایع دارویی، بهداشتی، غذایی و …استفاده های فراوانی می شود. این محصول آنقدر ارزش غذایی دارد که می توان از طریق صادرات آن ارز آوری زیادی را عاید کشور کرد. قیمت موسیر صادراتی را می توان از طریق همین مراکز جویا شد.

قیمت موسیر خشک صادراتی

نحوه تهیه موسیر صادراتی در تناژهای بالا

نحوه تهیه موسیر صادراتی در تناژهای بالا

نوع اعلای موسیر در ایران رشد می کن.(مثل زعفران که مخصوص ایران است و در کشور ما کاشته می شود.)

بعد از فرآوری، موسیر به کشورهای اروپایی و همسایه صادر می شود. به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های بسیار قوی، نسبت به سیر و پیاز هم قوی تر است. به دلیل داشتن ارزش غذایی زیاد و کمیاب بودنش در مناطق دیگر از صادرات خوبی برخوردار می باشد. موسیر برای سرمایه گذاری و تجارت از محصولات اساسی است. در استان های لرستان، اصفهان، زنجان، کردستان و به خصوص همدان به وفور کشت می شود. موسیر همدان مانند سیر آن عطر و طعم فوق العاده ای دارد. 

پیاز موسیر بعد از برداشت، شسته و به صورت حلقه های نازک بریده می شوند و آن قسمت از برش های موسیر که به وسط آن نزدیکتر است از اندازه ی بزرگتری برخوردار بوده و مناسب صادرات می باشد. سپس این برشها را در سایه خشک می کنند. بعد از این مرحله این برشها را دست چین کرده و برش های بزرگ به منظور صادرات، بسته بندی می شوند. برش های کوچکتر موسیر را به صورت پودر درآورده و در ادویه ها و ماست موسیر استفاده می شود.

برای صادر کردن موسیر باید، درجه یک آن را انتخاب کرد. موسیر خشک طبع گرمی داشته و عطر و طعم ماندگار آن باعث به کار بردنش در انواع ترشی، افزودن به دوغ و ماست موسیر شده است. برای صادر کردن موسیر صادراتی، بهتر است که موسیر با کیفیت را خرید. 

در موقع فرآوری موسیر، نکات بهداشتی آن کاملا رعایت شده باشد. هیچ نم و رطوبتی نداشته باشد. حتی اگر رطوبت کمی هم داشته باشد رنگ آن عوض شده و خراب می شود. نوع صادراتی آن سفید بوده و موقع خشک کردنش، چروکیده نشده است و اگر در سایه خشک شده باشد خیلی بهتر است. 

به علت محدودیت در کاشت موسیر، تهیه موسیر صادراتی در تنازهای بالا، بعضی مواقع واقعا سخت است. موسیر از تیر تا شهریور، برداشت شده و در این موقع از قیمت مناسبی برخوردار است. 

قطب تولید موسیر صادراتی کدام استان است؟

قطب تولید موسیر صادراتی کدام استان است؟

قطب تولید موسیر صادراتی، استان همدان است که در زمینه تولید سیر هم، سرآمد استان های دیگر کشور است.

موسیر از خانواده سیر بوده و اصولا به طور وحشی و خودرو می روید. این گیاه مملو از مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم، آهن، مس، روی، منگنز و اسیدهای چرب می باشد. این مواد معدنی در مورد تغذیه انسان، اهمیت ویژه ای دارد. از فرآورده های آن جهت تنظیم قند خون در افراد مبتلا به دیابت استفاده می شود و خاصیت دفع انگل آن همراه با غذا توصیه شده است. هم چنین جهت ضد عفونی کردن آب و ترمیم کننده انواع زخم ها، کاربرد فراوانی دارد. در کاهش سر دردهای میگرنی هم بسیار موثر است.

موسیر جهت پیشگیری از دیابت، کم شدن وزن، تقویت کننده عالی برای مو و …استفاده می شود. این گیاه غده ای مانند سیر، حاوی آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال بسیاری بوده و از آن در صنایع غذایی و دارویی استفاده های زیادی می شود. هم چنین دارای پروتئین، آلومینیوم، سولفکسید، پیتید و ….می باشد. 

موسیر به خاطر خواص خاصی که در آن موجود است باعث بهبود گردش خون در پوست سر شده و باعث تقویت مو می شود. چون سرشار از گوگرد است از ریزش مو جلوگیری می کند. 

موسیر را می توان با عسل، چربی کره و لیمو مخلوط کرده و جهت رفع شوره سر مورد استفاده قرار داد. نقطه ی مثبت در مورد فعالیت در زمینه موسیر این است که این محصول همیشه خواهان زیادی دارد. پس می توان روی آن سرمایه گذاری خوبی کرد.

کدام موسیر صادراتی است و کیفیت بالایی دارد؟

کدام موسیر صادراتی است و کیفیت بالایی دارد؟

برش موسیرهایی که از وسط این گیاه انجام شده باشد بزرگتر می باشند. پس این برش های بزرگ، کیفیت بالایی داشته و صادراتی می باشند. هم چنین نوع صادراتی آن سفید رنگ بوده و موقع خشک کردنش، چروکیده نشده اند. 

تمام وظایف بدن بر عهده مغز می باشد و کمبود هر ماده معدنی، باعث به وجود آمدن اختلال در فعالیت مغز می شود. به علت دارا بودن موسیر از مواد معدنی، کارکرد مغز را افزایش می دهد. به جهت دارا بودن آنتی اکسیدان فراوان، جهش های سلولی را کاهش می دهد. 

اغلب مردم موسیر را مانند سیر و پیاز مورد استفاده قرار می دهند. در این میان هم برخی از افراد ممکن است با مصرف آنها، دچار ریفلاکس معده شوند. 

موسیر جهت تهیه ترشی و استفاده از آن در اغلب غذاها، کاربرد دارد. موسیر ایرانی به جهت بومی بودن آن در ایران به سیر، بسیار نزدیک است و خواصی مانند آن را دارد. در اغلب چاشنی ها و ضد عفونی کردن دوغ و ماست کاربرد دارد. ویتامین A و C زیادی دارد. 

این گیاه پر خاصیت در مناطقی از کوهرنگ، سپیدان، بروجرد، خمین، نهاوند، اراک، کنگاور و آشتیان به صورت موسیر وحشی یافت می شود. 

موسیر از خانواده سیر می باشد که ریشه آن بیشتر شکل پیاز، برگ آن نازک و گل بنفشی دارد و به عنوان گل تزئینی از گل آن استفاده نی شود. سیر و موسیر متفاوت از همدیگرند ولی خواص مشابهی دارند. موسیر ۴۰ گونه دارد و طعم آن مثل سیر است. هر دو این محصول به دلیل داشتن گوگرد فراوان، خاصیت ضد سرطانی دارند. 

موسیر به شکل پیازی کوچک است که در زیر خاک می روید. این محصول تولید انسولین را زیاد کرده و به همین دلیل باعث کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت می شود. طبع موسیر، گرم و خشک است. 

موسیر هم از خانواده پیازچه، سیر و پیاز بوده ولی از پیاز کوچکتر است. ریشه آن مانند سیر و پیاز حبابی شکل است. هضم آسانی داشته و از خواص موسیر میتوان به ویتامین C فراوان، فیبر رژیمی، پتاسیم، فولیک اسید، پروتئین، آهن و کلسیم آن را نام برد.

پیاز موسیر، بیشتر در منطقه کوهستانی رشد می کند. بعد از شستن گل موسیر آن ها را به صورت ورقه های نازک برش داده و باز هم می شویند تا تلخی آن گرفته شود سپس آن را در سایه خشک کرده تا راحت تر بتوان پودر آن را تهیه کرد. 

در کشور فرانسه، مکزیک و کشورهای آسیایی آن را به عنوان یک چاشنی پر استفاده در انواع غذاها به کار می برند. این گیاه پر خاصیت سرطان را درمان می کند.

مقایسه موسیر خشک پلاک دست چین با موسیر خشک پلاک درهم

مقایسه موسیر خشک پلاک دست چین با موسیر خشک پلاک درهم

موسیر جزو صیفی جات است. پس با مصرف انواع سبزی و صیفی جات، سلامت خود و خانواده مان را تضمین کنیم. این امر باعث کاهش چشمگیر امراض می شود. مانند سیر، پیاز، سیب زمینی، هویج، موسیر، کدو، بادمجان و … 

تمام اینها مواد مغذی فراوانی از جمله پتاسیم، فسفر و انواع ویتامین ها را دارند. بیشتر محصولات فرنگی و صیفی جات، سدیم کم و پتاسیم بالایی دارند. منیزیم موجود در آنها باعث استحکام استخوان ها شده و سر دردهای میگرنی را کاهش می دهد. در ضمن مانع دیابت می شود. از ویتامین های بسیار مهم و ضروری برای بدن در این گونه محصولات، ویتامین B۶ است که کمتر کسی به آن توجه دارد و برای جلوگیری از بیماری چشمی در سنین بالا، باید مورد توجه قرار بگیرد. صیفی جات میوه هستند زیرا از طریق گل دادن به وجود می آیند. 

زمان کاشتن سبزی و صیفی جات به نوع و شرایط محل کاشت آنها بستگی دارد. زیرا بعضی از آنها گرما دوست و برخی سرما را ترجیح می دهند. گونه دیگرشان آب و هوای معتدل را می پسندند و تعدادی نیز در هر شرایطی رشد می کنند. پس باید زمان مناسب برای کاشت هر کدام را مورد ارزیابی قرار داد.

به اشکال مختلف می توان موسیر را خشک کرد. موسیرها به صورت آفتاب خشک و سایه خشک تولید می گردند. بعد از آن موسیرهایی که یک دست و یک شکل هستند را از موسیرهای شکسته شده و ریز، جدا می کنند و آن را درجه یک یا پلاک دست چین می نامند. قیمت آن در فصول سال محتلف است. پس هر قدر از زمان برداشت موسیر بگذرد قیمتش بالاتر می رود. 

موسیر به دو صورت خشک و تازه، قیمت گذاشته می شود. انواع موسیر خشک، متفاوت است و به دلیل همین، تفاوت قیمتهای محتلفی دارد. مثل موسیر خشک پلاک، آفتابی، ضایعاتی و درهم. 

موسیر پلاک دست چین، سفید و یکدست بوده و مخصوص صادرات است. ولی موسیر خشک پلاک درهم، مصرف بازار داخلی شده و برای صادرات نمی تواند مناسب باشد. از مشخصات موسیر صادراتی، می توان به رنگ سفید ان و دست چین بودنش اشاره کرد. 

موسیر کلنگی پایین ترین درجه موسیر خشک

موسیر کلنگی پایین ترین درجه موسیر خشک

موسیر صادراتی با کیفیت، باید رنگ سفید و برش های ورقه ای درشتی داشته باشد. 

با تهیه پودر موسیر می توان آن را به غذا و ماست خود اضافه کنیم. بوی آن به اندازه بوی سیر، شدید نمی باشد. موسیر بیشتر از سیر موارد استفاده دارد. طعم این چاشنی خنک، مدتها در دهان باقی مانده و تولید آن با دستگاه های مدرن و اتوماتیک و در محیطی بهداشتی صورت می پذیرد.

موسیر هضم غذا را آسان کرده و یک منبع عالی از انواع ویتامین C و B، فسفر و منیزیم می باشد. این محصول از بوجود آمدن لخته خون جلوگیری کرده و فشار خون را تنظیم می کند. پودر موسیر از خشک شده ی گیاه موسیر تهیه می شود. بنابراین، کاربرد آن در آشپزی راحت است. این محصول باعث تقویت اعضای بدن، اشتها آور، ضد عفونی کننده قوی برای دستگاه گوارش، باز کردن عروق قلبی، رفع آسم، رفع ناراحتی های اعصاب و .. می شود. 

هنگام برداشت موسیر باید احتیاط کرده و در برداشت آن از وسایل مناسب استفاده کنیم. برخی از کشاورزلت هنگام برداشت آن با بیل، ناخواسته ضرباتی به آن می زنند که در اصطلاح عامیانه، موسیر کلنگی می گویند. از این موسیرهای ضربه دیده، مصارف مختلفی می شود. موسیرهای کلنگی رنگ تیره تر و سایز متفاوتی نسبت به موسیر عادی دارند و از قیمت کمتری برخوردار هستند. 

پودر موسیر، خاصیت ضد سرطانی داشته و سطح ایمنی بدن را افزایش می دهد. از آن در طب سنتی هند به عنوان گیاهی دارویی استفاده می شود. پروتئین و کوئرستین، دو ترکیب اصلی موسیر هستند. طعم تلخ آن خواص درمانی زیادی از جمله کمک به بهتر شدن گردش خون و کم شدن التهاب را دارد. از آن به عنوان مکمل غذایی سالم استفاده می شود.

قیمت نهایی موسیر درجه یک صادراتی

قیمت نهایی موسیر درجه یک صادراتی

قیمت نهایی موسیر درجه یک صادراتی به رنگ سفید آن و دست چین بودنش، بستگی دارد. 

موسیر خشک همدان طعم و مزه خوبی داشته واین مزیت باعث کاربری آن در طبخ انواع غذاها شده است. پودر موسیر همدان، یک محصول اساسی برای پخت و پز است و به همین علت از محبوبیت خاصی برخوردار است. به کار بردن این محصول چون راحت است و با اندکی تفت دادن، طعم و مزه خوبی به غذا می دهد. در ضمن خاصیت درمانی نیز دارد. 

موسیر خشک همدان، یک مخصوب خوشمزه و با عطر و بویی بسیار خوب می باشد. با روش های طبیعی و مناسب خشک شده و به بازار مصرف عرضه می شود. در درمان کم خونی و آلزایمر موثر بوده و رقیق کننده خون است. فروش آن برای آسیاب کردن از رونق خوبی برخوردار است. زیرا محصولات همدان کیفیت بسیار بالایی دارند. موسیر خشک شده و آسیاب نشده، متقاضی بیشتری دارد. صادرات آن به روسیه و کشورهای همسایه مورد توجه قرارگرفته است و از این حیث می تواند ارز آوری مناسبی عاید کشور شود.

موسیر خشک شده، یک محصول کاملا بهداشتی و مطابق با استانداردهای لازم می باشد و تاثیر آن بر سلامت بدن، انکار ناپذیر است. برای ماندگاری بالای آن اقدام به خشک کردنش می کنند. موسیر خشک خلالی نیز تولید می شود که در بسته بندی های مختلف عرضه می شود. 

قبل از خشک کردن موسیر آن را خوب شستشو داده، پوستش گرفته شده و بعد خشک می کنند. ظرفیت استان همدان برای تولید موسیر، بسیار بالاست و برای صادرات بیشتر در حال فعالیت است. قیمت آن در همدان بهتر و مناسب تر است. 

کارشناسان این حوزه می گویند عطر، طعم و کیفیت موسیر همدان فوق العاده بوده و قابل مقایسه با موسیر شهرهای دیگر نیست. قیمت موسیر خشک همدان به مقدار سیر موجود در سلفون ها بستگی دارد. البته می توان این محصول را به صورت عمده نیز تهیه کرد.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
میثم تابش
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09186322268
mobile icon شماره موبایل: 09186322267
email icon پست الکترونیکی: Meysamtabesh70@gmail.com

مطلب پیشنهادی

مرکز خرید پودر سیر خانگی در بازار

در مرکز خرید پودر سیر خانگی در بازار انواع مختلفی از این محصول در بسته بندی ها و اوزان شکیل عرضه می شود که به دلیل اینکه عمده و بدون واسطه در اختیار مشتریان قرا

پاسخی بگذارید