کشت و صنعت تابش
خانه / سیر / پخش بی واسطه ادویه جات ارگانیک به سراسر کشور

پخش بی واسطه ادویه جات ارگانیک به سراسر کشور

ادویه جات ارگانیک، پودرهای رنگی و طعم دهنده های طبیعی با ویژگی های منحصر به فرد و تهیه شده از انواع گیاهان خشک شده که موقع کشت آن ها از هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده است، می باشند و مصرف آن ها برای سلامتی جسم انسان بسیار توصیه شده است؛ از اینرو جهت بهره مندی ایرانیان عزیز از خواص این مواد عالی با بهترین قیمت، پخش بی واسطه ادویه جات ارگانیک به سراسر کشور فراهم شده است.

پخش بی واسطه ادویه جات ارگانیک به سراسر کشور

آشنایی با مشکلات صادرات ادویه در ایران

آشنایی با مشکلات صادرات ادویه در ایران

در ایران علاوه بر استفاده مردم از ادویه جهت طبخ انواع غذاهای خوش عطر ایرانی، بسیاری از صنایع تولیدکننده مواد غذایی و ارگان های پزشکی نیز از طرفداران و در واقع مصرف کنندگان اصلی ادویه محسوب می گردند ؛ به عبارت دیگر می توان گفت که ایران یکی از پر مصرف ترین کشورهای دنیا در زمینه مصرف ادویه است؛ اما متاسفانه با وجود پتانسیل بالایی که کشور در راستای تولید ادویه دارد و رشد قابل توجهی که در راستای صادرات داشته است، واردات ادویه در کشور بیشتر از صادرات آن می باشد.

در این فیلد مشکلات زیادی وجود دارند ، که سعی گردید در این مقاله به اختصار به برخی از علل اشاره گردد.

تنها ۵ ادویه (گلپر، زعفران، سماق، زیره سبز و سیاه، فلفل قرمز) از میان ادویه های موجود در بازار ایران در ایران تولید انبوه دارند و مابقی بیشتر ازکشورهایی چون هندوستان، اندونزی، سنگاپور و مالزی (تولیدکنندگان پیشرو) وارد می گردند، اما چرا؟

در داخل کشور هزینه تولید و قیمت تمام شده محصول برای تولید کنندگان بسیار بالا است ، چرا که بسیاری از دستگاه ها ، ماشین آلات و مواد اولیه بسته بندی وارداتی هستند و تمامی این موارد تحت تاثیر نوسانات ارز قرار دارند ؛ از اینرو تولید کننده ناگزیر به واردات موارد فوق با نرخ بالای ارز است اما با توجه به توان مردم و اهمیت حفظ خودش در بازار قادر به افزایش قیمت ها نمی باشد.

علاوه بر این برای داشتن بهترین صادرات باید اصول صادرات ادویه به خوبی اجرا شوند. برای مثال کیفیت بسته بندی برای صادرات بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد اما تاکنون اقدامات جدی در رابطه با این موضوع انجام نشده است ، به گونه ای که تجار خارجی پس از واردات ادویه های ایرانی ، آن ها را با نام تجاری خود مجدد بسته بندی نموده و به کشورهای دیگری صادر می نمایند و همین امر سبب از دست دادن جایگاه صادراتی این محصول در بازارهای بین الملل می شود.

در پایان نیز می توان به موانع و مشکلات فوق ، عدم حمایت مناسب از تولید کنندگان و کشاورزان را نیز اضافه نمود.

بهترین و مرغوب ترین ادویه های موجود در بازار

بهترین و مرغوب ترین ادویه های موجود در بازار

از دیرباز تاکنون نزد ایرانیان استفاده از انواع ادویه جات جهت طعم دار نمودن غذاها بسیار رایج بوده است؛ اما امروزه از یک سو به دلیل تغییرات بوجود آمده در نوع و سبک زندگی افراد و از سوی دیگر به دلیل افزایش اطلاعات افراد از خواص انواع مواد غذایی و ادویه ها شاهد افزایش تقاضا جهت خرید ادویه جات خصوصا ارگانیک هستیم ، به گونه ای که فروش فله ای آن ها در تمامی شهرهای ایران رونق زیادی یافته است.

پرطرفدارترین و بهترین ادویه های موجود در بازار ایران عبارتند از: زعفران ، دارچین ، زنجبیل ، میخک ، زیره سیاه و سبز ، زردچوبه ، فلفل سیاه ، فلفل قرمز ، آویشن ، لیمو عمانی ، پودر سیر و پودر پیاز.

صادرات عمده ادویه جات ارگانیک به خاورمیانه

صادرات عمده ادویه جات ارگانیک به خاورمیانه

ادویه های ایرانی جزو پرطرفدارترین ادویه های دنیا به شمار می روند و کشورهای زیادی خواهان استفاده از این مواد معطر مرغوب هستند.

صادارت این ادویه های پرطرفدار به کشورهایی چون روسیه، انگلستان، بلژیک، هلند، سوییس، استرالیا، کانادا، آلمان، ایتالیا، فرانسه و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی صورت می گیرد اما عمده صادرات ادویه جات ارگانیک ایران به کشورهای همسایه و خاورمیانه مانند افغانستان، پاکستان، ارمنستان،ترکیه،کویت، امارات، قطر،عراق، هنگ کنگ، ژاپن می باشد.

شایان ذکر است که از بین کشورهای یاد شده در فوق، کشورهای اروپایی بیشتر خواهان واردات زیره سبز ایران هستند؛ همچنین ایتالیا و کشورهای عمان، افغانستان و امارات، بیشترین واردات آویشن از ایران را دارند؛ و ادویه هایی چون زعفران، زیره، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه مهمترین ادویه های صادراتی ایران به عراقی می باشند.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
میثم تابش
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09186322268
mobile icon شماره موبایل: 09186322267
email icon پست الکترونیکی: Meysamtabesh70@gmail.com

مطلب پیشنهادی

مرکز فروش پودر سیر ارزان قیمت

سبزیجات در انواع مختلف به صورت تازه و خشک وارد بازار های خرید و فرش می شوند و این مواد تامین کننده بخش بزرگی از نیازهای بدن تمام افراد و انسان ها هستند، سیر یکی

پاسخی بگذارید