کشت و صنعت تابش
خانه / سیر حبه شده / قیمت روز سیر حبه شده در بازار تهران

قیمت روز سیر حبه شده در بازار تهران

قیمت سیر حبه شده، در بازار بستگی به شرایط تولید، جغرافیای کشت، نوع آن، میزان برداشت آن و بسیاری از عوامل دیگر دارد. امروزه سیر به صورت های مختلفی از فروش سیر حبه نشده به صورت کیلویی تا بسته بندی سیر حبه شده به بازار عرضه می شود. این محصول را غالبا به صورت تازه شده و انبار، خشک، پودری و … به بازار عرضه می کنند. 

قیمت روز سیر حبه شده در بازار تهران

روش های تازه نگه داشتن سیر به مدت طولانی

روش های تازه نگه داشتن سیر به مدت طولانیبرای تازه نگه داشتن سیر می توان به این موارد اشاره کرد.

نگهداری سیر و تازه ماندن آن می توان به مکان نگهداری آن اشاره کرد، مکان نگهداری سیر باید خشک و خنک باشد، یخچال نیز یکی از گزینه‌های مناسب برای حفظ آن می باشد اما در این صورت باید سیر را درون کیسه های پلاستیکی قرار داد تا بوی آن درون یخچال پخش نشود و مواد غذایی دیگر را تحت تاثیر قرار ندهد.

یکی دیگر از راه های نگهداری سیر حفظ آن در برابر تابش مستقیم نور خورشید است. نور مستقیم خورشید سبب می‌شود تا سیر با گرم شدن فاسد شده و بوی آن نیز بیشتر شود، بهتر است که سیر را به صورت پوست نکنده در سبدی سیمی که دچار رطوبت نشود در گوشه ای قرار داد که نور آفتاب به آن نرسد.

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار دیگر این است که برای نگهداری و حفظ فایده سیر باید در جای قرار گیرد که علاوه بر خشک و خنک بودن، جریان هوا در آن وجود داشته باشد دمای مناسب می تواند از فاسد شدن آن جلوگیری کند و سبب می شود تا مدت زمان طولانی تری بماند مکان هایی که بدون نور و تاریک هستند برای حفظ سیر نیز مناسب است البته در صورتی که دارای رطوبت نباشند.

قیمت فروش سیر حبه شده درجه یک

بهترین و با کیفیت ترین سیر های تولیدی را، سیر درجه یک می نامند، چرا که هم از لحاظ شرایط کاشت و هم از نظر ظاهری و شرایط نگهداری مناسب هستند. این سیرها به صورت حبه شده و بسته بندی به فروش می رسد و عمده ی این محصولات صادراتی هستند. لذا قیمت این محصول به عوامل ذکر شده بستگی دارد اما می توان گفت در خرید عمده با قیمت پایین تری می توانند محصول مورد نظر خود را خریداری نمایند.

معجزه خوردن یک حبه سیر با معده خالی

معجزه خوردن یک حبه سیر با معده خالی سیر دارای جایگاه ویژه‌ای در غذاهای آسیایی و به خصوص مردم هند است آنها سیر را به عنوان یکی از قوی ترین مواد مغذی  و درمانی  بیماری ها شناخته اند.  سیر  می تواند به گردش خون، دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بدن کمک شایانی بکند، همچنین سبب می‌شود تا کسانی که از بیماری‌های قلبی رنج می‌برند از شرایط مساعد تری برخوردار شده و فشار خون را نیز تنظیم می کند همچنین سیر می تواند باعث دفع سموم بدن نیز بشود.

سیر سرشار از ویتامین و پروتئین و کربوهیدرات، فیبر، آهن کلسیم و سایر مواد غذایی با ارزش است. ارزش غذایی سیر می‌تواند بسیاری از مشکلات را کاهش دهد و باعث ایجاد سلامتی در بدن شود در برخی موارد خوردن سیر خام را به صورت ناشتا به بعضی از بیماران توصیه می کنند، البته لازم به ذکر است که استفاده از آن در موارد خاص نیاز به مشورت پزشک دارد.

وجود آنتی بیوتیک قوی در سیر باعث می شود تا باکتریها و عفونت های بدن خشک شده و دفع شود مصرف سیر به عنوان آنتی بیوتیک باعث از بین رفت باکتری می‌شود و آنها نمی توانند به خوبی از خود دفاع کنند.

خوردن سیر خام برای هضم چربی نیز بسیار مفید است و می‌تواند به عنوان یک ضد انعقاد طبیعی به کار برود این امر سبب می شود تا فشار خون و کلسترول به ثبات رسیده و تنظیم شود تحقیقات اخیری که انجام شده است شان داده است وجود ترکیبات گوگرد در سیر می تواند به از بین بردن سلول های سرطانی کمک کند و همچنین بیماریهای ریه را درمان کرده و قدرت سیستم ایمنی بدن را بالا ببرد.

از دیگر فواید خوردن سیر می توان به کاهش وزن و درمان اسهال نیز اشاره کرد همچنین می تواند از استرس پیشگیری کند و از این رو برای معده نیز مفید است که می تواند تولید اسید ترشح شده از معده را در مواقع استرس کاهش دهد و مشکلات عصبی را نیز درمان کند.

خوردن سیر می تواند از سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کرده و در صورت ابتلا بهبود آنها را تسریع نماید.همچنین می تواند کلسترول بد خون را که به کلسترول ldl معروف است پایین آورده و خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد.

سیر سطح تری گلیسیرید خون را که عامل خطرناکی برای ایجاد بیماری‌های قلبی است به صورت محسوسی کاهش می‌دهد و استفاده از این ماده مغذی عالی می تواند طول عمر انسان را نیز بیشتر کرده و به دفع باد های روده و شکم و دفع سنگ کلیه کمک کند همچنین تصفیه حلق و گرفتگی صدا را می تواند به صورت ترکیب با گیاهان دیگری به شیوه ای بسیار عالی درمان نماید.

استفاده از سیر می تواند با بیماریهای عفونی مقابله کند بیماریهای عفونی یکی از شایع‌ترین دلایل مرگ هستند به ویژه در افراد مسن و یا افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند.

اثرات مفید شناخته شد شناخته شده آن توانسته است که این ماده غذایی را در بین مردم جهان محبوب سازد سیر را به هر صورتی که باشد مصرف می نمایند خام و پخته آن در همه جای دنیا مصرف می شود اما بهترین نوع استفاده خوردن تازه آن است چرا که در این روش بیشترین مقدار آلیسین سیر به بدن می رسد و می تواند از پس مشکلات گوارشی، ورم های چرکی مثل آبسه عفونت ها جلوگیری کند،

استفاده از آن به هر صورتی میسر است بسیاری آن را به صورت کپسول یا قرص استفاده می کنند اما برای حفظ آلیسین سیر بهتر است که آنها را به صورت خام مصرف کرده چرا که حرارت موجب از بین رفتن آن می شود.

بیشترین کاربرد سیر پخته  زمانی است که بخواهیم جریان گردش خون را تنظیم کنیم چراکه پخته آن می تواند به صورت مستقیم تاثیر داشته باشد. پختن سیر در صورتی می‌تواند فواید خود را حفظ کند که قبل از آن کاملاً خرد و له شده باشد.

به طور کلی می توان گفت که این ماده غذایی دارای خواص شگفت انگیزی است که می تواند علاوه بر خواص خوراکی، خواص دارویی نیز داشته باشد و اکثر انسان ها می توانند از آن استفاده کنند.

اما در برخی از موارد ممکن است با داشتن مشکلاتی از این ماده غذایی نتوانند استفاده کنند بنابراین توصیه می شود که با مشورت پزشک این کار را انجام دهند و در بهترین حالت ممکن در صورت اجازه به استفاده از آن بهره مند شوند برای برخی از افراد خوردن خام و برای برخی دیگر پخته آن مناسب تر است.

مرکز تولید انواع سیر و تره بار صادراتی

در تعدادی از شهرهای کشور، کشت سیر انجام می گیرد اما به دلیل شرایط خاص رشد آن ، کیفیت، جنس و رنگ آنها متفاوت است. یکی از مراکز تولید انواع سیر و تره در کشور همدان است . سیر همدان دارای شهرت بسیاری است. البته این به معنای بی کیفیت بودن محصولات سایر استان ها نیست بلکه شهر همدان از آن رو دارای سیر مرغوبی است که از شرایط ویژه ی آب و هوایی خود بهره گرفته است.

کشت سیر چگونه انجام میشود ؟

کشت سیر چگونه انجام میشود ؟برای کشت سیر باید یک سری از مراحل را به درستی انجام داد از جمله این مراحل می توان به تهیه بستر مناسب اشاره کرد زمین کشت سیر باید از نور خورشید بهره کافی را ببرد و آب کافی را نیز در دست داشته باشد خاک باید دارای زهکشی مطلوب بوده و غنی باشد و دارای بافتی سبک یا به عبارتی لومی شنی باشد، البته می توان سیر را در هر خاکی کشت کرد به شرط آنکه خاک با کود حاصلخیز و غنی تغذیه شده باشد که باید یک سال زودتر انجام شود.

Ph خاک باید مناسب باشد و نه اسیدی و نه باز باشد ph مناسب آن بین عدد پنج و نیم تا شش است زمین باید بسیار خوب خاک ورزی شده باشد و بعد از کاشت دوباره فشرده گردد. زمانی که برای کشت سیر مد نظر قرار گرفته می شود بستگی زیادی به مقاومت آن نسبت به سرمای زمستان دارد, مناطقی که سردسیر هستند به صورت یکساله زمستانه کشت می‌شود و عملکرد سیر هایی که در بهار کشت می‌شوند به حدود دو سوم سیر کشت شده در پاییز می رسد.

کشتی که در بهار انجام می شود باید چند هفته قبل از آخرین یخبندان صورت بگیرد تا بتواند از انرژی خورشیدی خوبی استفاده کند. هرچه منطقه کشت سردتر باشد عمق کاشت نیز باید بیشتر شود.

 فاصله ای که بین ردیف ها در نظر گرفته می شود باید به اندازه‌ای باشد که علفهای هرز در آن کنترل شود و مانع رشد گیاه سیر نشود که این کار می تواند هزینه را تا حدودی افزایش دهد.

کاشت نزدیک به هم در داخل ردیف ها اندازه پیازها را تا اندازه ای کاهش می دهد. بنابراین نسبت عملکرد ممکن است کم شود.

نوع خاک می تواند در تعیین فواصل آبیاری و میزان آب مصرفی در هر دوره مؤثر باشد. به طوری که در خاک هایی با بافت سبک تر، دور آبیاری کوتاه تر و میزان آب مصرفی در هر دوره کمتر می باشد. در حالی که در خاک های با بافت سنگین تر می توان دور آبیاری را افزایش داد. 

آبیاری سیر نیز بسیار مهم است سیر به خشکی حساس است و رطوبت مناسب برای رشد و پرورش آن بسیار ضروری است تنش رطوبتی رشد اولیه و تکثیر پیاز ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و کوچکتر می شوند و یا زمان برداشت سیر های کوچک تولید می‌شوند.

اگر زود برداشت شوند کوچک خواهند بود و در طی عمل جمع آوری چروک خورده و به خوبی در انبار قرار نخواهند گرفت سیر هایی که دیر برداشت می شوند کپک خواهد زد و پوشش حفاظتی خود را از دست خواهند داد و هوای تابستانی گرم و خشک نیز باعث زودتر رسیده شدن محصول می‌شود در صورتی که آب و هوای بارانی برداشت آنها را به تاخیر می‌اندازد برداشت سیر معمولا اواخر تیرماه و در روزهای خشک انجام می‌شود.

برداشت سیر زمانی است که ۵۰ تا ۷۵ درصد از برگ‌های آن زرد شود نوک برگها شروع به خشک شدن می‌کند و تغییر رنگ می دهد و کشاورز متوجه می‌شود که رشد بخشهای هوایی گیاه متوقف شده و باید آن را برداشت کرد.

بنابراین می توان گفت که گیاه سیر از گیاهان حساس در کشت است که باید در موقع کاشت آن بیشترین توجه را متمرکز کرد. نحوه انجام دادن درست این مراحل سبب می شود تا محصولی بسیار عالی و پربازده داشته باشیم.

اندازه و کیفیت و طعم آن بسیار مهم است، تامین مقدار آب لازم در هنگام پرورش یکی از فاکتورهایی است که کشاورزان و پرورش دهندگان سیر باید به آن توجه کنند سیر همانند بقیه گیاهان نیاز کافی به نور خورشید و آب دارد اما می‌توان گفت با رعایت  حساسیت‌هایی که این گیاه دارد می‌توان کشت خوبی را انجام داد.

لیست قیمت سیر حبه شده در سال ۹۸

قیمت سیر حبه شده در هر سال و به ویژه در سال ۹۸، دچار نوسانات زیادی شد. قیمت این محصول به شرایط حاکم آب و هوایی، میزان برداشت و مقدار تقاضا بستگی دارد. البته وجود انواع مختلف مانند سیر سفید، سیر صورتی و قرمز، خود عامل قیمت گذاری است. معمولا می توان از قیمت این محصول به صورت به روز شده اطلاع پیدا کرد.

سیر های تولیدی هر سال دارای قیمت های متفاوتی هستند که چرا که شرایط تولید در هر سال متفاوت بوده و به میزان بارندگی بستگی دارد شرایط آب و هوای موثر و زمین حاصلخیز از جمله فاکتورهای مهم در میزان تولید و تعیین قیمت می باشد چرا که میزان تولید این محصول مستقیماً با قیمت تعیین شده آن ارتباط دارد

خوشبختانه تولیدات کشور به گونه ای بوده است که توانسته نیازهای به روز مردم خود را تامین کرده و نسبت به تامین نیازهای دیگر کشورها اقدام نمایند.

راهنمای خرید سیر و فرآورده های سیر

راهنمای خرید سیر و فرآورده های سیر برای خرید فرآورده های سیر باید نکات مهمی را مورد توجه قرار داد، از جمله ی این فاکتورها، بهداشت مکان و دستگاه‌های تولید، سیر استفاده شده برای فرآوری و سایر نکات است. سیر های تولید شده در سراسر کشور به دست مشتریان می رسند همچنین میزان تولیدات این محصول در سال های اخیر افزایشی بوده و توانسته است و کشورهای دیگر نیز صادر شود صادرات سیر به کشورهای دیگر توان می‌تواند ارزآوری خوبی را برای کشور و کشاورزان به همراه بیاورد.

رعایت استانداردهای محصولات کشاورزی و غذایی از جمله فاکتورهایی است که در هنگام صادرات و خرید و فروش این محصول باید به آن توجه کرد.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
میثم تابش
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09186322268
mobile icon شماره موبایل: 09186322267
email icon پست الکترونیکی: Meysamtabesh70@gmail.com

مطلب پیشنهادی

مرکز خرید پودر سیر خانگی در بازار

در مرکز خرید پودر سیر خانگی در بازار انواع مختلفی از این محصول در بسته بندی ها و اوزان شکیل عرضه می شود که به دلیل اینکه عمده و بدون واسطه در اختیار مشتریان قرا

پاسخی بگذارید