کشت و صنعت تابش
خانه / ادویه جات / صادرات ادویه جات فله به کشور های همسایه

صادرات ادویه جات فله به کشور های همسایه

ادویه جات یکی از مهم ترین مواد غذایی و حتی دارویی میباشد که مخصوصا کشور عزیزمان استفاده زیادی برای رنگ و طعم و مزه غذاهای ایرانی میشود. قطعا در عطاری ها و فروشگاه ها گاهی کیسه های بزرگی حاوی ادویه جات مشاهده کردید که به میزان دلخواه میتوانید خریداری کنید. به این نوع ادویه جات فله میگویند. مصرف ادویه در ایران بسیار است و حتی بعضی ها ایران را به دلیل مصرف بالا مهد ادیه نام بردند اما فقط پنج ادویه به طور عمده در کشورمان تولید میشود و باقی وارد میشوند. در ادامه بیشتر به این مطالب میپردازیم.

صادرات ادویه جات فله به کشور های همسایه

آشنایی با آمار صادرات ادویه در ایران

آشنایی با آمار صادرات ادویه در ایران به طور کلی دلیل اینکه ادویه جات وارداتی در کشور عزیزمان تولید نمیشوند به اب و هوای مناسب برای رشد و برداشت این ادویه جات گیاهی برمیگردد. ادویه جات تولیدی ایران عبارتند از:

  • فلفل قرمز
  • سماق
  • زعفران
  • گلپر
  • زیره سبز و سیاه

هند، مالزی، سنگاپور و پاکستان را میتوان کشور های پیشتاز و مهمترین تولید کننده ادویه جات و صادرات دانست. اما ایران در سال های اخیر رشد چشم گیری در صادرات ادویه داشته است ولی هنوز هم جای پیشرفت بیشتر میباشد. ادویه جات مصرف کنندگان زیادی به خود گرفته است مانند ارگان های پزشکی یا صنعت مواد غذایی از مصرف کنندگان و خریداران اصلی این محصول میباشند. کشور های زیادی خواهان ادویه جات ایرانی با عطر و بوی با کیفیت ایرانی هستند که برخی از این کشور ها عبارتند از: انگلستان، ارمنستان، کویت، بلژیک، ژاپن، سوییس، استرالیا، کانادا، پاکستان، ترکیه، فرانسه، اندونزی و… .

نحوه ی صادرات ادویه ایران درصورت مساعد بودن شرایط کشت و آب و هوای مناسب و نگهداری خوب به این شکل است که مثلا یکی از ادویه های تولیدی ایران با بسته بندی ایران ینی زیره سبز برای صادرات به کشور های اروپایی فرستاده میشود. که با مساعد بودن شرایط هر ساله ۲۰ هزار تن زیره تولید، و مقدار قابل توجهی صادر میشود. همینطور زعفران، گران ترین چاشنی جهان، هرساله تقریبا نزدیک به ۲۰۰ تن از این ادویه در کشور عزیزمان تولید میشود که بخش قابل ملاحظه ای از آن صادر به سایر کشور ها میشود.

و اما مشکلات و موانعی در صادرات ادویه جات وجود دارد که با برطرف کردن آنها سود های بیشتر و کلان تری میتوان به دست آورد. یکی از این مشکلات فله ای و کیلویی خریدن زعفران ناب ایرانی است که به دلیل نداشتن بسته بندی با طرح مناسب و زیبا، با قیمتی کم به خارج فروخته میشود و تجارت خارجی آنرا با بسته بندی و اسم های خود با قیمتی بسیار بیشتر به فروش می رسانند.

نکاتی که یک خریدار در هنگام خرید ادویه باید بداند

نکاتی که یک خریدار در هنگام خرید ادویه باید بداند همانطور که گفته شد ادویه جات به دو صورت فله ای یا بسته بندی با مارک ها و شرکت های مختلف مثل فامیلا و… به فروش میرسد. برای خرید ادویه با کیفیت باید نکاتی را رعایت کرد. امکان فاسد شدن یا بودن ادویه جات وجود دارد. اگر محل نگهداری ادویه غیر استاندارد باشد به ویژه در مراکز خرید، ادویه با گذشت زمان فاسد میشود. پس باید همواره ادویه جات را از مکانی مطمعن خریداری کرد. هنگامی که ادویه فاسد شود رنگ و بو و مزه آن نامطلوب میشود. ادویه جات انواع مختلفی دارد و راه شناسایی مرغوبیت آنان هم فرق میکند که درباره برخی از آنان صحبت میکنیم.

دارچین یکی از ادویه های پر مصرف میباشد اما گاهی به جای دارچین اصل، دارچین کاسیا به فروش میرود. دارچین کاسیا از نظر طعم و بو، بی کیفیت تر از دارچین اصل میباشد و راه تشخیص دادن آن ید است. دارچین کاسیا با ید به رنگ آبی شکل میگیرد.

ادویه دیگر زردچوبه است که گاهی به صورت ترکیبی از گندم و جو و نشاسته و کمی زردچوبه، به فروش میرسد. حتی برخی از رنگ های غیر مجاز برای تهیه زردچوبه استفاده میشود. اما توجه داشته باشید که رنگ اصلی زردچوبه، زرد تیره است و هرچه رنگ زردچوبه به نارنجی نزدیک تر شود، میزان احتمال تقلبی بودن این کالا بیشتر میشود.

همچنین برای خرید زنجبیل دقت داشته باشید که زنجبیل تازه، چروکیدگی کمتری و همینطور پوست نازک تری نسبت به زنجبیل کهنه دارند.

توزیع مستقیم ادویه جات فله به سراسر کشور

توزیع مستقیم ادویه جات فله به سراسر کشور توزیع ادویه به صورت مستقیم به خریدار کمک میکند تا ادویه ای با بیشترین کیفیت و تازه تهیه کند. ادویه جات هم مانند دیگر کالا ها قیمت صعودی ای داشته است اما نکته ی مهم تر این است که با این وجود، از کیفیت کالا کاسته نشود.

خرید ادویه به صورت فله ای قیمت کمتری نسبت به بسته بندی دارد و همچنین میتوان کیفیت و مرغوب بودن ادویه را سنجید. مجموعه های مختلفی ادویه جات را به صورت مستقیم و با قیمتی مناسب به صورت عمده با توزیع به سرتاسر کشور میفروشند که نسبت به کیفیت تولید و مرغوبیت قیمت گذاری میشوند. میتوان با دانستن معتبر بودن این مجموعه ها از آنها خریداری کرد.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
میثم تابش
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09186322268
mobile icon شماره موبایل: 09186322267
email icon پست الکترونیکی: Meysamtabesh70@gmail.com

مطلب پیشنهادی

فروش عمده پودر سیر مرغوب در سطح کشور

پودر سیر با کیفیت عالی در کشور ما تولید می شود و این محصول را می توان با قیمت بسیار مناسب از بهترین فروشندگان خریداری نمود که به صورت تازه و در بسته بندی های من

پاسخی بگذارید